Kiehauta syreeninkukat, kerma, maito sekä halkaistu ja kaavittu vaniljatanko kattilassa.
Vatkaa sokeri ja keltuaiset vaaleaksi vaahdoksi.
Kaada kuuma kerma-maitoseos ohuena nauhana keltuaisten joukkoon koko ajan sekoittaen.
Kaada seos takaisin kattilaan ja kuumenna miedolla lämmöllä jatkuvasti sekoittaen, kunnes seos sakenee. Älä anna kiehua.
Siivilöi seos kulhoon ja anna jäähtyä.
Nosta jääkaappiin muutamaksi tunniksi tai yön yli tekeytymään.
Lisää loput syreeninkukinnot kylmään seokseen juuri ennen jäätelökoneeseen laittamista.
Valmista jäätelö jäätelökoneessa valmistajan ohjeiden mukaan.
Pakasta vielä hetki ennen tarjoilua.